Företagande på Söder

Tips

Snyggt i repan

Receptionen är det första man möter när man kommer in på ett företag. Receptionen och receptionisten är företagets ansikte utåt och de är de första kunden möter när de kommer in på kontoret. Därför är det också viktigt att dessa två faktorer stämmer bra överens med företagets image.

Reception

I receptionen händer det mycket. Här möts och passerar dagligen massor av människor. Därför är första intrycket när man kommer in på kontoret mycket viktigt och det är av stor betydelse att skapa en trivsam och välkomnande miljö. Numer finns det också tävlingar där Sveriges bästa reception utses, vilket visar på hur viktig receptionen är för företaget.

Receptionen är en central punkt på kontoret och den fyller en viktig funktion för företagets besökare. Den ska vara välkomnande och ge ett trevligt intryck, samtidigt som den ska vara en så effektiv och anpassad arbetsplats som möjligt. Arbetsplatsen ska vara ergonomisk och trygg vilket innebär noggrant utvalda och testade möbler och inredning.

Smarta kontorslösningar kan man hitta hos Källs. Här kan man hitta alla tillbehör för att skapa en praktisk och professionell reception. Deras receptionsdiskar finns exempelvis i ett flertal olika moduler så att man kan bygga ihop dem själv efter sina egna behov. Hos Källs kan man också hitta entrémöbler i snygga och välkomnade modeller så som bord, clubfåtöljer och soffor.

Har man en väl genomtänkt reception tillsammans med den service och kompetens receptionisten har att ge har man nått långt när det gäller att ge besökarna rätt välkomnande och därigenom skapa ett bra första intryck av företaget.

Det är också viktigt med rätt person i receptionen. De ska vara välvårdade och välkomnande. En receptionist ska först och främst vara en person som gillar att vara runt andra människor, så kallad serviceinriktad. Varje person brukar vilja dekorera sin arbetsplats och göra den lite personligare: en reception ska helst vara stilren men det finns säkert platser där de kan få sätta upp några bilder och liknande utan att de stör. Receptionisten är till stor del ansiktet utåt för företaget, så ni vill alltid ha en glad person som trivs.